SM-finaalien 2018-2019 järjestäjähaku käynnissä

Hakuaika on päättynyt.

SM-finaaliturnausten järjestämistä voi hakea HAKEMUSLOMAKKEELLA.

Lisätietoja antaa Jari Lankinen (yleiset järjestelyt) 040-131 2454 tai jari.lankinen@lentopalloliitto.fi

A-poikien ja -tyttöjen SM-finaalit pidetään 27.-28.4.2019, ja B-poikien ja -tyttöjen 13.-14.4.2019. C-ikäisten SM-finaalit järjestetään Kuortaneella 6.-7.4.2019. Kaikki finaalit ovat kaksipäiväisiä turnauksia. A-ikäisten lopputurnaukset pelataan kahdeksalla (8) joukkueella, B-ikäisten ja C-poikien lopputurnaukset pelataan kahdellatoista (12) joukkueella ja C-tyttöjen lopputurnaukset 16 joukkueella.

A-B -ikäisten SM-lopputurnauspaikoista päättää nuorisoryhmä. Hakemukset käsitellään kokonaisuus huomioiden. Tärkeimmät kriteerit ovat:

  • Riittävät saliolosuhteet (SM-lopputurnauksissa 24 x 14 x 7m)
  • A-ikäisissä pelataan kahdella pelikentällä ja kenttien etäisyys toisistaan saa olla korkeintaan 10 km.
  • B-ikäisissä pelataan vähintään kolmella pelikentällä ja etäisyys toisistaan saa olla korkeintaan 3 km.
  • SM-lopputurnauksissa edellä mainittujen asioiden lisäksi kiinnitetään huomiota myös salien katsomokapasiteettiin (vähintään 150 istumapaikkaa loppuottelussa)
  • Joukkue on selviytynyt SM-välierävaiheeseen.

Turnauksia voivat hakea kaikki joukkueet, jotka ovat päässeet SM-välieriin. Nuorisoryhmä voi myöntää turnauksen myös sellaiselle SM-välieräjoukkueelle, joka ei ole vielä varmistanut SM-lopputurnauspaikkaa. Turnausisännyys varmistaa joukkueelle SM-lopputurnauspaikan. Lopputurnaukset pelataan kuitenkin joka tapauksessa A-ikäisissä kahdeksalla ja B-ikäisissä kahdellatoista joukkueella.

 

1. KENTÄT
2. OTTELUOHJELMAT JA TULOSPALVELU
3. TUOMARIT
4. TILASTOINTI
5. KISASIVUT
6. VALOKUVAUS JA VIDEOINTI
7. PALKINNOT
8. TEKNINEN PALAVERI
9. RUOKAILU
10. MAJOITUS
11. YLEISILME
12. TIEDOTUS
13. AVAJAISET
14. PÄÄTTÄJÄISET
15. JÄRJESTELYORGANISAATIO
16. ALUSTAVA AIKATAULU

  1. KENTÄT

B-ikäisissä otteluita pelataan kahden päivän aikana yhteensä 32 kpl. Näistä 20 ottelua pelataan lauantaina. B-ikäisten SM-lopputurnaus pelataan vähintään kolmella kentällä. Kolmella kentällä pelattaessa kenttätarve lämmittelyjen kanssa on lauantaina noin 09:00-21:00. Sunnuntaina pelataan loput 12 ottelua noin klo 09:00-17:00 siten, että kultaottelun aikana ei pelata muita otteluita. Ottelut tulee rytmittää alkamaan vähintään 1h 15min välein, jotta turnauksen aikataulu pitää. Jokaiselle joukkueelle on järjestettävä sääntöjen mukainen 30min lämmittely kentällä ennen päivän ensimmäistä ottelua. Kaikkien kenttien minimikoko on 24 x 14 x 7m (pituus x leveys x korkeus). Turnaus voidaan pelata myös neljällä kentällä. Tällöin turnaukseen tarvittava aika on luonnollisesti pienempi. Loppuottelussa on oltava vähintään 150 istumapaikkaa.

A-ikäisissä otteluita pelataan kahden päivän aikana yhteensä 20 kpl. Näistä 12 ottelua pelataan lauantaina ja loput 8 sunnuntaina. A-ikäisten turnaus pelataan vähintään kahdella kentällä. Kahdella kentällä pelattaessa kenttätarve lämmittelyjen kanssa on lauantaina noin klo 09:00-19:00 ja sunnuntaina noin klo 9:00-16:00. Ottelut tulee rytmittää alkamaan vähintään 1h 15min välein, jotta turnauksen aikataulu pitää. Jokaiselle joukkueelle on järjestettävä sääntöjen mukainen 30min lämmittely kentällä ennen päivän ensimmäistä ottelua. Kaikkien kenttien minimikoko on 24 x 14 x 7m (pituus x leveys x korkeus). Loppuottelussa on oltava vähintään 150 istumapaikkaa.

Turnauspaikasta on hyvä tehdä alustava varaus etukäteen hakuprosessin yhteydessä, jotta saliongelmilta vältytään siinä vaiheessa, kun turnaus tulee järjestettäväksi. Muita huomioon otettavia asioita:

  • Joukkueiden nimikyltit näkyviin aina otteluiden ajaksi sekä avajaismarssissa
  • Pistetaulut
  • Tuomaritelineet
  • Kirjureiden sijainti
  • Ensiavun sijainti / päivystys

  1. OTTELUOHJELMAT JA TULOSPALVELU

Otteluohjelmat tehdään liiton toimesta ja tulospalvelu hoidetaan liiton toimittamalla palvelulla (Torneopal). Sähköisen pöytäkirjan kautta tulokset päivittyvät livenä tulospalveluun. 

  1. TUOMARIT

Järjestäjä vastaa turnauksen tuomarien hankinnasta yhdessä alueen tuomarinimeäjän kanssa. Järjestävä seura vastaa tuomareiden kustannuksista. Tuomarit kirjaavat omilla tunnuksilla kustannuksensa Torneopaliin, josta ne edelleen Liiton asiatarkastamana siirretään kirjanpitotoimiston maksatukseen. Liitto laskuttaa järjestäjää toteutuneiden tuomarikustannusten mukaisesti. Tuomarivaatimukset ovat sarjamääräyksissä mainitut:

  • A-ikäiset
  • Alkusarjan ottelut sekä sunnuntain ottelut sijoista 5-8 1 kpl II-tason tuomari ja 2 kpl rajatuomareita
  • Välierät (sijat 1-4) ja mitaliottelut päätuomari II-taso, verkkotuomari III-taso ja 2 kpl rajatuomareita
  • B-ikäiset
  • Alkusarjan ottelut, neljännes- ja puolivälierät sekä sunnuntain ottelut sijoista 5-8 sekä 9-12 1 kpl III-tason tuomari ja 2 kpl rajatuomareita
  • Välierät (sijat 1-4) ja mitaliottelut päätuomari II-taso, verkkotuomari III-taso ja 2 kpl rajatuomareita

  1. TILASTOINTI

Tilastointi tehdään Torneopalin sähköisellä pöytäkirjalla kirjureiden toimesta. Suositus on, että kirjureita on kaksi. Tilastot ovat nähtävissä livenä Torneopalin tulospalvelussa.

  1. KISASIVUT

Kisasivut tehdään Junnulentis -sivuille (perustyö tehdään liiton toimesta) mihin jutut yms. toimitetaan julkaistavaksi.  Turnauksen järjestävä seura on hyvin näkyvissä sivuilla. Seura voi luonnollisesti pitää yllä myös omaa rinnakkaista sivustoa niin halutessaan. Joukkue-esittelyt joukkuekuvan kanssa jokainen joukkue toimittaa erikseen Junnulentikseen. Järjestävä seura voi halutessaan tulostaa oman turnausohjelman tai -lehden.

  1. VALOKUVAUS JA VIDEOINTI

Järjestävän seuran tulee järjestää valokuvaus turnauksen ajaksi. Valokuvat julkaistaan osoitteessa junnulentiskuvat.wordpress.com ja yhden päivän kuvat toimitetaan yhdellä sähköpostilla. Livekuvaa tulee lähettää koko turnauksen ajan kaikilta kentiltä Gamesaverin kautta. Mitaliottelut tulee myös videoida järjestäjän toimesta yhdellä videokameralla kentän päädystä myöhempää julkaisua varten.

  1. PALKINNOT

Kummankin sarjan kolme parasta joukkuetta palkitaan liiton SM-mitalilla (15 kpl/joukkue). Lisäksi lentopalloliitto palkitsee All Stars pelaajat (A-, B- ja C-ikäisissä 7 kpl).

  1. TEKNINEN PALAVERI

Tekninen palaveri järjestetään vähintään 90 min ennen turnauksen alkua. Palaveria johtaa turnausvastaava yhdessä turnauksen valvojan kanssa. Liitto nimeää kuhunkin lopputurnaukseen turnausvalvojan. Palaverissa käydään läpi turnauksen ohjelma ja mahdolliset muutokset teknisen palaverin lomakkeen mukaan. Palaverissa nimetään myös turnauksen jury ja suoritetaan vierasjoukkueiden kanssa matkakulujen tasaus. Joukkue on velvollinen syöttämään finaalirosterinsa Torneopaliin 48 tuntia ennen teknistä palaveria, josta samalla turvausvastaava tarkistaa pelipassien ja edustusoikeuksien voimassaolon.Turnausvastaava toimii myös otteluiden tuomareiden tukena.

  1. RUOKAILU

Järjestävän seuran tulee joko järjestää ruokailu pelipaikan läheisyyteen tai sopia turnauksen ruokailu ulkopuolisen tahon kanssa. Tästä tulee informoida joukkueita hyvissä ajoin ennen turnausta.

  1. MAJOITUS

Järjestävän seuran tulee neuvotella paikallisten majoituspaikkojen kanssa mahdollisista ryhmä- ja tapahtuma-alennuksista. Majoitusvaihtoehdoista tulee informoida joukkueita hyvissä ajoin ennen turnausta.

  1. YLEISILME

Pelipaikan ulkopuolelle lippu salkoon. Salin sisälle banderolleja sekä järjestävän seuran omaa somistusmateriaalia. Kuuluttaja, joka hoitaa otteluiden kuulutukset sekä otteluiden välisen musiikin soittamisen.

  1. TIEDOTUS

Tiedottaminen on tärkeässä roolissa turnauksen onnistumiseksi. Tiedottamiseen kuuluu:

  • Tiedote paikalliselle lehdistölle
  • Hyvät ja näyttävät opasteet pelipaikoille
  • Tulospalvelu turnauksen ajaksi yleisölle, tiedotusvälineille sekä joukkueille
  • Lopputurnausten osalta tulee avata omat verkkosivut Junnulentis sivujen yhteyteen ja seuran omille sivuille
  • Valokuvaus ja videointi

  1. AVAJAISET

Osallistuvia joukkueita tulee informoida avajaisten järjestelyistä ennen tapahtumaa.

  • Avajaismarssi
  • Lippujen käyttö, Suomen lippu
  • Puheet; isäntäseuran edustaja, kunnan/kaupunginedustajat, liiton edustajat

  1. PÄÄTTÄJÄISET

Järjestelyt avajaisten tapaan:

  • Palkintojen jako
  • Parhaiden pelaajien palkitseminen
  • Muut muistamiset
  • Päätöspuheet; isäntäseura, kunnan/kaupungin edustajat, liiton edustajat

  1. JÄRJESTELYORGANISAATIO

Toimivan lopputurnauksen saamiseksi seurassa tulee miettiä turnauksen eri osa-alueista vastaavat/huolehtivat ihmiset. Hakemuksessa tulee olla mukana alustavat henkilöt seuraaviin tehtäviin:

  • Turnausvastaava
  • Tiedottaminen, nettisivut
  • Ruokailu
  • Majoitus
  • Kentät, saliolosuhteet
  • Kuuluttaminen, musiikki
  • Tuomarit, kirjurit
  • Tulospalvelu
  • Buffetti
  • Ensiapu

  1. ALUSTAVA AIKATAULU

    12 joukkueelle

 

 

 

Avainsanat:

Kategoriat: 2018-2019, A-pojat, A-pojat SM-finaalit, A-tytöt, A-tytöt SM-finaalit, B-pojat, B-pojat SM-finaalit, B-tytöt, B-tytöt SM-finaalit, Ei kategoriaa

Tilaa

Uusimmat jutut RSS:llä

%d bloggers like this: