SM-finaalien 2014-2015 järjestäjähaku käynnissä

Haku on päättynyt

A- ja B-ikäisten SM-finaaliturnausten järjestämistä voi hakea HAKEMUSLOMAKKEELLA viimeistään maanantaina 9.3.2015. Lisätietoja antaa kilpailun tiiminvetäjä Harri Paadar, 046 813 8010, harri.paadar@lentopalloliitto.fi.

A-ikäisten SM-finaalit pidetään 2.-3.5.2015 ja B-ikäisten 18.-19.4.2015. C-ikäisten SM-finaalit järjestetään Kuortaneella 25.-26.4.20145. Kaikki finaalit ovat kaksipäiväisiä turnauksia.

Myönnettäessä turnausjärjestelyjä A- ja B-ikäisten lopputurnauksiin nuorten sarjajaos noudattaa seuraavia kriteerejä tässä järjestyksessä:

  1. Selviytyminen välierävaiheeseen
  2. Riittävät saliolosuhteet
  3. Lopputurnauksissa edellä mainittujen asioiden lisäksi kiinnitetään huomiota myös salien katsomokapasiteettiin

Turnauksia voivat hakea kaikki joukkueet, jotka ovat päässeet välieriin. Jos järjestäjäksi valitaan joukkue, joka ei pääse välieristä finaaleihin, pääsee järjestävä joukkue mukaan ja finaalit pelataan 13-joukkueen turnauksena.

1. KENTÄT

Otteluita pelataan yhteensä kahden päivän aikana 32 kpl (13 joukkueen turnauksessa 36 kpl). Näistä 20 (22) ottelua pelataan lauantaina ja jos pelataan kolmella kentällä kenttätarve lämmittelyjen kanssa on noin 10:00-21:00. Sunnuntaina pelataan loput 12 (14) ottelua noin 09:00-17:00 siten, että kultaottelun aikana ei pelata muita otteluita. Ottelut tulee rytmittää alkamaan vähintään 1h15min välein, jotta turnauksen aikataulu pitää. Jokaiselle joukkueelle on järjestettävä sääntöjen mukainen 30min lämmittely kentällä ennen päivän ensimmäistä ottelua. Kenttien minimikoko on 24 x 14 x 7m (pituus x leveys x korkeus). Turnaus voidaan pelata myös neljällä kentällä. Tällöin turnaukseen tarvittava aika on luonnollisesti pienempi. Loppuottelussa on oltava vähintään 150 istumapaikkaa.

Turnauspaikasta on hyvä tehdä alustava varaus etukäteen hakuprosessin yhteydessä, jotta saliongelmilta vältytään siinä vaiheessa, kun turnaus tulee järjestettäväksi. Muita huomioon otettavia asioita:

  • Joukkueiden nimikyltit näkyviin aina otteluiden ajaksi sekä avajaismarssissa
  • Pistetaulut
  • Tuomaritelineet
  • Kirjureiden sijainti
  • Ensiavun sijainti / päivystys

2. OTTELUOHJELMAT JA TULOSPALVELU

Otteluohjelmat tehdään liiton toimesta ja tulospalvelu hoidetaan liiton toimittamalla palvelulla (Torneopal). Tulokset päivitetään järjestäjän toimesta turnaukseen luotuun tulospalveluun heti kunkin ottelun jälkeen. Turnauksen edetessä ko. tulospalvelusta tulee tulostaa tulokset ja sarjatilanteet turnauspaikan näkyvälle paikalle joukkueiden käyttöön.

3. TUOMARIT

Järjestäjä vastaa turnauksen tuomarien hankinnasta yhdessä alueen tuomarinimeäjän kanssa. Järjestävä seura vastaa myös tuomareiden kustannuksista. Tuomarivaatimukset ovat sarjamääräyksissä mainitut:

  • A-ikäiset
    • Alkusarjan ottelut ja puolivälierät 1kpl II-tason tuomari ja 2kpl rajatuomareita
    • Välierät ja mitaliottelut päätuomari II-taso, verkkotuomari III-taso ja 2kpl rajatuomareita
  • B-ikäiset
    • Alkusarjan ottelut ja puolivälierät 1kpl III-tason tuomari ja 2kpl rajatuomareita
    • Välierät ja mitaliottelut päätuomari II-taso, verkkotuomari III-taso ja 2kpl rajatuomareita

4. TILASTOINTI

Tilastointi tehdään käsin sitä varten luodulla pohjalla. Tilastointi on yksinkertaista plus/miinus tilastointia eli jokaisesta pallorallista tilastoidaan vain viimeinen pallo. Turnauksen ottelut tilastoidaan pelaavien joukkueiden toimesta. Järjestävä seura hoitaa tilastojen lähettämisen päivän päätteeksi tai jokaisen ottelun jälkeen niin halutessaan. Tilastot ovat nähtävissä päivän päätteeksi Junnulentis sivuilla.

5. KISASIVUT

Kisasivut tehdään Junnulentis -sivuille (perustyö tehdään liiton toimesta) mihin jutut yms. toimitetaan julkaistavaksi.  Turnauksen järjestävä seura on hyvin näkyvissä sivuilla. Seura voi luonnollisesti pitää yllä myös omaa rinnakkaista sivustoa niin halutessaan. Joukkue-esittelyt joukkuekuvan kanssa jokainen joukkue toimittaa erikseen Junnulentikseen. Järjestävän seura voi halutessaan tulostaa oman turnausohjelman tai -lehden.

6. VALOKUVAUS JA VIDEOINTI

Seuran tulee järjestää valokuvaus turnauksen ajaksi. Valokuvat julkaistaan osoitteessa junnulentiskuvat.wordpress.com ja yhden päivän kuvat toimitetaan yhdellä sähköpostilla. Livekuvaa pyritään lähettämään koko turnauksen ajan yhdeltä kentältä esim. Bambuserin, UStreamin tai YouTuben kautta ja eteenkin pronssi- ja kultaottelut. Mitaliottelut tulee myös videoida järjestäjän toimesta yhdellä videokameralla kentän päädystä myöhempää julkaisua varten. Ohjeet valokuvien lähettämisestä toimitetaan erikseen.

7. PALKINNOT

Kummankin sarjan kolme parasta joukkuetta palkitaan liiton SM-mitalilla (16 kpl/joukkue). Lisäksi lentopalloliitto palkitsee All Stars pelaajat (A- ja B-ikäisissä 7 kpl, C-ikäisissä 6kpl) joukkueiden valmentajien valintojen mukaan. Valintakuponki toimitetaan järjestäjälle liiton toimesta sähköisessä muodossa.

8. TEKNINEN PALAVERI

Tekninen palaveri järjestetään vähintään 90 min ennen turnauksen alkua. Palaveria johtaa turnausvastaava yhdessä turnauksen valvojan kanssa. Liitto nimeää kuhunkin lopputurnaukseen turnausvalvojan. Palaverissa käydään läpi turnauksen ohjelma ja mahdolliset muutokset teknisen palaverin lomakkeen mukaan. Palaverissa nimetään myös turnauksen jury, tarkastetaan pelaajalisenssit ja suoritetaan vierasjoukkueiden kanssa matkakulujen tasaus. Turnausvastaava toimii myös otteluiden tuomareiden tukena.

9. RUOKAILU

Järjestävän seuran tulee joko järjestää ruokailu pelipaikan läheisyyteen tai sopia turnauksen ruokailu ulkopuolisen tahon kanssa. Tästä tulee informoida joukkueita hyvissä ajoin ennen turnausta.

10. MAJOITUS

Järjestävän seuran tulee neuvotella paikallisten majoituspaikkojen kanssa mahdollisista ryhmä- ja tapahtuma-alennuksista. Majoitusvaihtoehdoista tulee informoida joukkueita hyvissä ajoin ennen turnausta.

11. YLEISILME

Pelipaikan ulkopuolelle lippu salkoon. Salin sisälle banderolleja sekä järjestävän seuran omaa somistusmateriaalia. Kuuluttaja, joka hoitaa otteluiden kuulutukset sekä otteluiden välisen musiikin soittamisen.

12. TIEDOTUS

Tiedottaminen on tärkeässä roolissa turnauksen onnistumiseksi. Tiedottamiseen kuuluu:

  • Tiedote paikalliselle lehdistölle
  • Hyvät ja näyttävät opasteet pelipaikoille
  • Tulospalvelu turnauksen ajaksi yleisölle, tiedotusvälineille sekä joukkueille
  • Lopputurnausten osalta tulee avata omat verkkosivut Junnulentis sivujen yhteyteen ja seuran omille sivuille
  • Järjestäjä päivittää sivuja tulospalvelun osalta reaaliaikaisesti
  • Valokuvaus ja videointi

13. AVAJAISET

Osallistuvia joukkueita tulee informoida avajaisten järjestelyistä ennen tapahtumaa.

  • Avajaismarssi
  • Lippujen käyttö, Suomen lippu
  • Puheet; isäntäseuran edustaja, kunnan/kaupunginedustajat, liiton edustajat

14. PÄÄTTÄJÄISET

Järjestelyt avajaisten tapaan:

  • Palkintojen jako
  • Parhaiden pelaajien palkitseminen
  • Muut muistamiset
  • Päätöspuheet; isäntäseura, kunnan/kaupungin edustajat, liiton edustajat

15. JÄRJESTELYORGANISAATIO

Toimivan lopputurnauksen saamiseksi seurassa tulee miettiä turnauksen eri osa-alueista vastaavat/huolehtivat ihmiset. Hakemuksessa tulee olla mukana alustavat henkilöt seuraaviin tehtäviin:

  • Turnausvastaava
  • Tiedottaminen, nettisivut
  • Ruokailu
  • Majoitus
  • Kentät, saliolosuhteet
  • Kuuluttaminen, musiikki
  • Tuomarit, kirjurit
  • Tulospalvelu
  • Buffetti
  • Ensiapu

16. ALUSTAVA AIKATAULU

Avainsanat: , , , ,

Kategoriat: 2014-2015, A-pojat, A-pojat SM-finaalit, A-tytöt, A-tytöt SM-finaalit, B-pojat, B-pojat SM-finaalit, B-tytöt, B-tytöt SM-finaalit, SM-finaalit, Turnaukset

Tilaa

Uusimmat jutut RSS:llä

Ei kommentteja.

Vastaa

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: