Muutokset edelliskauteen
Muutos koske ensin pelkästään B-poikia. Kokeilu on heti syksystä tasoturnauksista lähtien. Muille A..C-ikäluokille muutos on tarkoitus tuoda saatujen kokemusten perusteella heti, kun se on teknisesti mahdollista.
- Aikaisemmin pöytäkirjat skannattiin ja talletettiin pdf:ksi tietyn nimisiksi, mutta jatkossa ne lähetetään Appsin avulla
- Tiedot eteenpäin nopeasti suoraan pelipaikalta
- Tiedot kaikille julkisiksi
- Löytäminen helppoa Appsin sisäisen hakukoneen avulla
- Suora linkki pöytäkirjan lähettämiseen
Uuden pöytäkirjan lähettäminen puhelimella
- Huolehdi ennen turnausta, että Appsi on ladattuna puhelimen selaimeen (jos esim. hallilla ei ole mobiiliyhteyttä)
- Valitse alamenusta ”Uusi”
- Täytä kysyttävät sarjatiedot
- Ota puhelimella VAAKA-mallinen kuva pöytäkirjasta (kamerapainike) ja paina lopuksi ”Talleta”-painiketta
- Voit nyt tarkastella talletettua pöytäkirjaa esimerkiksi alamenun kohdasta ”48h”
Uuden pöytäkirjan lähettäminen tietokoneella
- Talleta ensin VAAKA-malliin skannatut pöytäkirjat JPG- tai PNG-muotoon (kuvia ei tarvitse nimetä erityisesti)
- Valitse alamenusta ”Uusi”
- Täytä kysyttävät sarjatiedot
- Paina kamerapainiketta, valitse kuva tietokoneelta ja paina lopuksi ”Talleta”-painiketta
- Voit nyt tarkastella talletettua pöytäkirjaa esimerkiksi ylämenusta oman ikäluokan alta
Tietojen päivittäminen omalla koneella tai puhelimessa
Appsin alamenussa olevasta ”Päivitä”-painikkeesta saat päivitettyä tietokannan tiedot omaan puhelimeen tai tietokoneelle. Tietojen tallentamisen yhteydessä tämä tapahtuu automaattisesti, mutta esim. jos katsot tietoja huomenna ja joku muu on lähettänyt sen jälkeen uusia pöytäkirjoja Junnulentikseen, ne näkyvät vasta, kun painat Appsin ”Päivitä”-painiketta. Siihen asti tiedot ovat vanhoja selaimessa olevia tietoja.
Mitä jos turnaushallilla ei ole verkkoyhteyttä?
Käy ensin avaamassa Pöytäkirja-appsi Junnulentiksestä selaimeesi paikassa, missä mobiiliyhteydet toimivat. Kun täytät tiedot normaalisti hallin sisällä, antaa palvelu tallennuksen yhteydessä ilmoituksen ”_:Network error, Unable to complete sync”. Tämä tarkoittaa sitä, että tietoja ei pystytty tallettamaan Junnulentikseen. Tiedot ovat vielä tallennettuna puhelimen tai tabletin muistiin ja voit hyvin painaa ”Cancel”-painiketta keskeyttääksesi toiminnon.
Tällöin ”Päivitä”-painikkeen perässä lukee [1]. Tämä tarkoittaa sitä, että kun seuraavan kerran pääset verkkoyhteyksien päähän ja painat ”Päivitä [1]”-painiketta joko ala- tai ylämenusta, tiedot tallettuvat Junnulentikseen kunhan et poistu selaimesta kokonaan ulos. Jos et jostain syystä halua tallettaa tietoja, niin ylämenusta löytyy painike ”Reset Changes”, millä voit tyhjentää äsken täytetyt tiedot ja ne eivät talletu Junnulentikseen.
Huomioitavaa
- Windows-puhelimet eivät vielä toimi palvelussa johtuen puutteellisesta HTML5 tuesta
- Palvelu käyttää lomaketietojen lähetykseen tietokoneissa evästeitä (cookies) ja ne tulee olla sallittuina selaimen asetuksista
- Selain ei saa käyttää yksityistä incogtino-tilaa
Ylämenun vaihtoehdot (kolme vaakaviivaa)
- Ylämenun alta löytyy jokaisen ikä-ryhmän pöytäkirjat
- Alimmaisena on linkki (Miten lähetän pöytäkirjat) lyhyeen täyttöohjeeseen (sama kuin Appsia avattaessa)
Muiden kuin B-poikien pöytäkirjat
lähetetään ainakin toistaiseksi vielä sarjamääräyksissä kerrotulla tavalla.
Vastaa